Trčanje


Kada je reč o našem zdravlju, teško je proglasiti neki određeni zdravstveni sistem kao opštevažeći. Postoje stvari koje su u fitnesu neosporne ali većina njih je podložna raspravi. Imajte u vidu da veliki broj dobrih informacija nikada ne dođe do mejnstrim medija te mnoge nedoumice ostaju nerazjašnjene u javnosti.

flash placeholder 10 stvari koje nećete pročitati u fitnes i lajfstajl magazinima

Ne postoji konačnan sistem ishrane

Možete da jedete šest puta dnevno, četiri puta da vežbate nedeljno, možete da jedete puno  ili malo ugljenih hidrata, možete jesti dva do tri zdrava obroka dnevno itd., a rezultat je isti!?! Ovo ukazuje na jednostavnu činjenicu: sve može biti korisno, a i ne mora.

Tačno je da postoje režimi ishrane sa boljom nutritivnom vrednošću ali svaki zavisi isključivo od onoga što vi sami odlučite da je najbolje za vasNačin ishrane je način života, on treba da vas čini srećnim i zadovoljnim, da bude održiv i da se uklapa u vaš životni stil i radne navike.

Nema rešenja “preko noći“, ali ono što prvo možete da uradite je da pronađete simptome koji otežavaju vašu nameru da se zdravo hranite; pristupite tom izazovu korak po korak, galvno je da promenite svoj odnos prema ishrani.

Napravite spisak stvari koje vam nedostaju ili u kojima grešite, kao što je npr. jutarnja glad, noćno prejedanje,nedostatak vremena za vežbanje, manjak unosa voća i povrća, manjak proteina, grickalice na poslu itd. Ovo je efikasan način da lokalizujete svog zdravstvenog neprijatelja.

Nisu svi eksperti stručni

Kao i u svim drugim profesijama i među fitnes trenerima postoje oni koji ne rade dobro svoj posao. To ne znači da, ukoliko ste imali loše iskustvo sa njima, treba da dignete ruke od svog zdravlja. Neki od najboljih programa nalaze se na internetu. Otkrijte ko ima sadržajan program i ko je spreman da garantuje za kvalitet koji vodi do rezultata.

Manje sna nije strašno

San je jedan od najvažnijih faktora dobrog zdravlja. Najčešće čujemo da nam je potrebno 7,8 ili 9 sati sna, što ne mora uvek da bude tačno. Ponekad jednostavno ne možemo toliko da spavamo. Najbitniji je kvalitet sna, a to podrazumeva da izbegavate elektronske uređaje pre spavanja jer dokazano je da svetlost iz ekrana TV-a ili kompjutera štetno utiče na san. 

Vežbajte i bolje ćete spavati jer vežbanjem se podstiču hormoni za smirivanje i obnavljanje. To može da bude i polučasovna šetnja. Izbegavajte alkohol, jedite dobre ugljene hidrate, rashladite malo sobu.

Setovi i ponavaljanja: broj nije važan

Pravila za nadogradnju mišića, ‘nabacivanje’ snage ili mršavljenje nisu ‘zacementirana’.

Vežbanje koje podrazumeva tačno određeni broj ponavljanja određene težine je zastarelo. Najvažnije je da slušate svoje telo, pratite kako ono prihvata promene –  menjajte pravila.

Otkrijte malo više o sebi, da li ste od onih koji rade kako drugi kažu ili ste od onih koji vole da pitaju pre nego bilo šta krenu da rade. Na učinak vašeg treninga može da utiče mnogo faktora kao što su: stres, manjak sna, siromašna ishrana. U redu je da vam ponekad ne ide, ne odustajte.

Nemojte da se opterećujete brojem ponavljanja, najvažnije je da u toku treninga izađete iz zone komfora. Ako uradite 10 ponavljanja neke vežbe i osetite da možete još, uradite još jedno ili dva ponavljanja a onda sledećeg puta povećajte težinu ili pređite na malo zahtevniju vežbu. Vežbajte po osećaju.

Najpre je važno da postavite sebi konkretan i realan cilj (npr. želim da izgradim mišiće, pojačam snagu, smanjim masti), a potom vidite koji je najbolji način koji će vam to omogućiti. Pre svega, fokusirajte se na mentalni aspekt svog treninga, uložite svu svoju energiju i koncentraciju na trening kada ga radite. Ponekad će biti potrebno da izmenite ceo dosadašnji režim vežbanja i da pređete na nešto potpuno novo.